Lecții de vacanță


Anul ăsta, datorită unor probleme la capitolul sănătate și datorită oamenilor dragi care le pasă de mine, am ajuns să am o vacanță prelungită (de vineri, până marți) petrecută la țară, la bunica.

Mi-am petrecut vacanța având grijă de mine. Mi-am gătit mâncare în fiecare zi, am luat 3 mese principale și 2 gustări de fructe și diverse preparate din brânză de vaci și fructe și am gustat foarte puțin prăjiturile. Am stat și pe afară să mă vadă soarele, am și alergat într-una din zilele în care m-am simțit bine, am fost prin locuri în care obișnuiam să merg când eram copil, locuri în care n-am mai fost de vreo 15 ani, m-am odihnit, am citit, m-am uitat la un film, am meditat, am analizat și am reflectat la toate stările, gândurile, reacțiile pe care le-am avut în toate aceste zile.

Vacanța se încheie azi și eu mă prezint cu lecțiile învățate:

1) Nu știm să ascultăm și auzim doar ceea ce ne convine din ceea ce ni se trasmite, ba chiar adăugăm conținut pentru a corespunde așteptărilor și nevoilor.

2) Visele ne neliberează spiritul în timp ce iluziile ni-l îngrădesc.

3) Avem o garderobă plină de măști de toate felurile pe care le alegem cu mare grijă pentru fiecare piesă pe care o jucăm.

4) Credem că știm totul despre ceilalți doar pentru că ne-au arătat o părticică din sufletul lor.

5) Avem nevoie de disciplină și autocontrol pentru a reuși să devenim proprii stăpâni și pentru a ne comporta conștient.

6) Scenariile pe care le scriem pe baza informațiilor insuficiente nu fac decât creeze situații improbabile care au ca și consecință îndepărtarea de noi și o nouă victorie a minții asupra spiritului și evident timp irosit.

7) Pentru a depăși sentimentele și stările care ne îndepărtează de noi înșine: mânie, violență, gelozie, posesivitate e nevoie să le trăim conștient și nu să fugim de ele.

8) Ține de noi să ne înconjurăm de frumos. N-o să vină nimeni să ne umple grădina și pervazurile de flori. Trebuie să ni le procurăm și apoi să avem grijă de ele 🙂

9) Cele mai multe lucruri despre noi le putem învăța analizându-ne copilăria.

10) Să fim atenți la lucrurile pe care le condamnăm la ceilalți pentru că se prea poate să fie lucruri pe care la rândul nostru le facem inconștient.

11) Mintea poate fi un aliat important dacă o hrănim cu lucruri constructive.

12) Viața e o cursă în care concurăm cu noi înșine. Dacă îi privim pe ceilalți ca și adversari, înseamnă că n-am înțeles nimic.

13) „Binele” pe care ceilalți ni-l doresc reprezintă varianta lor de „bine”. În final trebuie să ne ascultăm vocea interioară care știe cel mai bine ce e bine pentru noi 🙂

14) Trebuie să încetăm să răspundem la „rău” cu „rău”. Putem începe o epidemie de „bine”.

15) Viața este minunată atunci când trăiești conștient totul, de la adierea vântului care poartă mirosul de flori la ciripitul păsărilor, zumzetul albinelor, mirosul ploii sau ploaia care vine pe furiș, la soarele care arde sau care se ascunde după nori, la oamenii din jur care te ajută în procesul de evoluție și care fără să știe sunt niște învățători grozavi.

16) Să avem grijă de noi. E important!

Untitled

Posted on aprilie 22, 2014, in Lecții. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.